خانه‌تکانی شرکت جگوار

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

جگوار قصد دارد با عرضه پنج مدل جدید در سال 2020، خاطره تلخ سال 2019 را به فراموشی بسپرد.

کارخانه انگلیسی سال گذشته به خاطر از رونق افتادن ماشین‌های دیزل، کم شدن فروش در بازار چین و کاهش تقاضا برای برخی از مدل‌هایش، ماه‌های سختی را پشت سر گذاشت. در نهایت گروه خودروسازی جگوار-لندروور پس از اعلام چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار زیان در سه ماه آخر سال ۲۰۱۸، برنامه‌ای گسترده را برای احیای شرکت آغاز کرد.

جگوار که در سال‌های گذشته بیشتر به ساخت مدل‌های شاسی‌بلند توجه کرده بود، سال آینده را با عرضه مدلی جدید از ماشین دو نفره اسپرت خود، اف-تایپ آغاز می‌کند.

اف-تایپ جدید بر روی شاسی مدل فعلی ساخته می‌شود، اما ظاهر آن تغییر خواهد کرد. اما مهم‌تر از تغییر ظاهری، استفاده از موتور هشت جدیدی است که گزارش شده از ب‌ام‌و گرفته می‌شود.

سال آینده مدل‌های جدیدی از شاسی‌بلند اف-پیس (F-Pace) و سدان اسپرت XF هم به بازار عرضه خواهد شد. ظاهر این ماشین‌ها هم کمی تغییر می‌کند، اما بزرگ‌ترین تغییر، اتاق کاملا جدیدی است که برای هر دو مدل طراحی شده است.

جگوار همچنین قصد دارد شاسی‌بلند کوچک‌تر خود، ائی-پیس (E-Pace) را هم با تغییراتی عمده به بازار عرضه کند. از جمله این تغییرات، استفاده از یک شاسی جدید است که به کارخانه این امکان را می‌دهد تا ماشین را با قوای محرکه الکتریکی بسازد.

جگوار سال ۲۰۲۰ را با رونمایی از نسل جدید لوکس‌ترین مدل خود XJ به پایان می‌برد. جولیان تامسون، مدیر طراحی جگوار می‌گوید شرکت دست او را برای طراحی این مدل جدید کاملا باز گذاشته و او هم با استفاده از این فرصت ماشینی طراحی کرده که مانند آن در بازار پیدا نمی‌شود.

جگوار به تازگی تایید کرده که این ماشین الکتریکی خواهد بود و با آن‌چه مدیران و طراحان ماشین تاکنون از ظاهر آن گفته‌اند، بعید است شبیه به مدل کنونی، با فرم سدان عرضه شود.

برچسب ها:

اخبار خودرو

175
0 0