رستاخیز خودرو دیفندر

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

یک میلیاردر انگلیسی قصد دارد با الهام از نسل پیشین لندروور دیفندر یک ماشین شاسی‌بلند بسازد. این ماشین که نامش گرنادیر (Grenadier) است، در کارخانه‌ای در ولز ساخته می‌شود و تا دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

ایده ساخت ماشین دو سال پیش در باری به نام گرنادیر در لندن، به ذهن جیم راتکلیف رسید. او که سومین فرد ثروتمند بریتانیا است، می‌خواهد ماشینی بسازد که جانشینی واقعی برای دیفندر باشد؛ ماشینی کاری که از نظر فنی ساده است و می‌تواند از پس هر جاده ناهمواری برآید. او معتقد است هنوز برای چنین ماشینی در بازار تقاضا وجود دارد.

لندروور تولید نسل پیشین دیفندر را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد و نسل جدید این ماشین را هفته گذشته در نمایشگاه فرانکفورت نمایش داد. با اینکه لندروور می‌گوید قابلیت‌های خارج از جاده نسل جدید دیفندر از قبل بهتر است، اما ماشین از لحاظ فنی سادگی گذشته را ندارد.

گفته می‌شود طراحی بدنه ماشین تمام شده و طراحی اتاق در مراحل پایانی است. محاسبات مهندسی ماشین توسط شرکتی آلمانی که زیرمجموعه مرسدس-بنز است انجام می‌شود و قطعات بدنه در کارخانه‌ای در پرتغال ساخته خواهد شد.

جیم راتکلیف، اولین ثروتمند بریتانیایی نیست که در چند سال گذشته به فکر ساخت ماشین افتاده است. ریچارد دایسون، که در فهرست ثروتمندان بریتانیا در رده پنجم قرار دارد هم در حال ساخت یک ماشین الکتریکی است که تقریبا همزمان با گرنادیر به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب ها:

اخبار خودرو

236
0 0