به نقل از سایت اخبار خودرو :
کمتر از یک سال پیش بود که برای اولین بار، تصاویر جاسوسی از رنو کولیوس فیسلیفت منتشر شد. همانطور که میدانید، رنو کولیوس بزرگترین شاسیبلند این خودروساز فرانسوی محسوب میشود. حال نسخه فیسلیفت شده از این خودرو رسماً معرفی شده و شاهد پیشرفتهای زیادی در آن هستیم که برخی از تغییرات اعمال شده بسیار مهم و قابل توجه هستند. رنو تصمیم دارد ماه آینده ثبت سفارش برای کولیوس فیسلیفت را آغاز کرده و قرار است تحویل آن به مشتریان از ماه اکتبر شروع شود.
یش از هر چیز، به تغییرات ظاهری رنو کولیوس فیسلیفت میپردازیم. در نمای رویهرو، شاهد جلوپنجرهای جدید هستیم که جزئیات بیشتری در آن دیده میشود. اما در قسمت پایین این جلوپنجره، یک نوار کرومی تزئینی افقی به چشم میخورد که از دو طرف به قسمت بالای چراغهای مهشکن ختم شده است. رنو تغییری در طرح چراغهای مخصوص روز که شبیه به حرف انگلیسی C هستند ایجاد نکرده، اما بسته به تیپ انتخابی، رینگهای 18 و 19 اینچی جدیدی برای کولیوس فیسلیفت در نظر گرفته شده است.
درست است که در فضای کابین این خودرو تغییرات خاصی مشاهده نمیشود، اما رنو مدعی است که صندلیهای جلوی کولیوس فیسلیفت راحتی بیشتری برای راننده و سرنشین جلو فراهم خواهند کرد. علاوهبراین، ماساژور صندلی راننده هم به عنوان یک آپشن در این خودرو عرضه میشود.
سیستم اطلاعرسانی و سرگرمی رنو موسوم به R-Link 2 با دو نوع صفحه نمایش مختلف عرضه میشود که عبارتند از:
صفحه نمایش 7 اینچی افقی
صفحه نمایش 8.7 اینچی عمودی
اما تغییرات رنو کولیوس فیسلیفت فقط به ظاهر آن ختم نمیشود، بلکه این شاسیبلند فرانسوی صاحب دو پیشرانه دیزلی جدید هم شده است. در واقع این دو پیشرانه 150 و 190 اسببخاری، نسل جدیدی از نسخههای دیزلی رنو موسوم به Blue dCi به شمار میروند.
طبق ادعای این خودروساز فرانسوی، این پیشرانهها از جدیدترین تکنولوژیهای مربوط به کاهش آلایندگی بهره میبرند و در فرانسه به تولید میرسند. مشخصات آنها عبارت است از:
پیشرانه 1.8 لیتری 150 اسببخاری با همراهی جعبهدنده اتوماتیک از نوع CVT موسوم به ایکس-ترونیک. این پیشرانه عملکرد روان و بیصدایی داشته و کولیوس با این پیشرانه به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود. میزان آلایندگی این نسخه با مشخصات ذکر شده، 143 گرم کربن دیاکسید در هر کیلومتر است. علاوهبراین، مصرف سوخت ترکیبی کولیوس با این پیشرانه 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
پیشرانه 2.0 لیتری 190 اسببخاری با همراهی جعبهدنده اتوماتیک از نوع CVT ایکس-ترونیک با سیستم تمام چرخ محرک. این پیشرانه که نسبت به نسل قبلی 15 اسببخار قدرتمندتر شده، عملکرد بسیار خوبی را ارائه میدهد. میزان آلایندگی این پیشرانه با سیستم تمام چرخ محرک، رقم 150 گرم کربن دیاکسید در هر کیلومتر اعلام شده است.
رنو کولیوس فیسلیفت از سیستمهای ایمنی و کمکی هم بیبهره نبوده که برخی از این سیستمها عبارتند از:
سیستم هشداردهنده در صورت خروج از بین خطوط
سیستم هشداردهنده نقطه کور
سیستم تشخیص علائم ترافیکی
چراغهای جلوی اتوماتیک
کروز کنترل تطبیقی (موجود در همه نسخهها به صورت پایه)
سیستم هشداردهنده در صورت تشخیص علائم خستگی در راننده
سیستم ترمز اضطراری فعال با قابلیت تشخیص عابر پیاده
رنو برای علاقهمندان به موسیقی یک سیستم صوتی حرفهای از برند آمریکایی بوز (Bose) با 13 بلندگو برای کولیوس جدید در نظر گرفته که البته با سفارش بهترین تیپ این خودرو از آن بهرهمند خواهید شد.
این خودروساز فرانسوی فروش نسخه فیسلیفت از رنو کولیوس را ماه آینده آغاز خواهد کرد، اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. (منبع: باما)