به نقل از سایت اخبار خودرو :
هفت صبح| این روزها بازار آماده تحویل اولین مدلهای پیشخرید شده از بورگوارد BX5 به مشتریان است.
از سال گذشته که این برند آلمانی-چینی با سری BX7 وارد بازار مصرف شد، با توجه به بهای ۵۲۵ تا ۵۵۰ میلیونی و البته برند ناشناخته، کمتر کسی از آن استقبال کرد. با این حال شوک ارزی و افزایش شدید قیمت خودرو باعث شد تا در مقایسه با رقبا، این خودرو ۷نفره محصولی معقول به نظر برسد. حالا اما قرار است دومین خودرو این برند با نام BX5 وارد بازار مصرف شود. رسانههای خودرویی با آزمایش و بررسی نقاط قوت و ضعف این کراس اوور جدید، سعی دارند BX5 را محصولی رودرروی میتسوبیشی ASX، سانگ یانگ کوراندو و تویوتا C-HR قرار دهند در حالی که ابدا اینطور نیست و محصول کلاس سی بورگوراد مستقیما بایستی با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج به رقابت بپردازد.
ابعاد خودرو، سطح قدرت موتور، وضعیت قیمتی و مشخصات فنی بورگوارد BX5 همه گویای این مورد است که کراساوورهای این رده باید خوشحال باشند که محصول تازه گروه چین فوتون که با برندی آلمانی روانه بازار شده، در ابعادی اندک و محدود قرار است وارد بازار مصرف شود. موتور ۱۹۰ اسبی و سیستم دودیفرانسیل در کنار سقف پانوراما و اتاقی که با مواد متنوع پوشانده شده کمک میکند تا بورگوارد BX5 خودرویی باشد که حتی از توسان محصول هیوندای ظاهر و باطن بهتری دارد. البته قطعا کیفیت ساخت، اصالت طراحی و دوام هیوندای توسان ۲۰۱۷ بهتر از بورگوارد BX5 است ولی برای افراد اندکی که دنبال راههای جدیدی در بازار خودرو هستند، با توجه به جدیدتر بودن این خودرو دو رگه به سمت این کراساوور ظاهرا آلمانی سوق پیدا میکنند. در کل با اینکه نمیتوان منکر ارزشهای قابل توجه بورگوارد BX5 بود ولی این خودرو حکم کودکی تنها را در تهران دارد که در ایام تحریم، تنها میتواند برای مدت اندکی زنده بماند!