به نقل از سایت اخبار خودرو :
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید همکاری قطعهسازان با خودروسازان نیز در راستای آزاد کردن قیمت خودرو با روشهایی مانند نگارش نامههای مذکور دور از ذهن نبوده و محتمل است.
اوایل هفته جاری بود که دبیر انجمن قطعهسازان طی نامهای به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تداوم عدم اصلاح قیمتها در قرارداد قطعهسازان، تامین نشدن نقدینگی مورد نیاز قطعهسازان و پرداخت نشدن مطالبات معوق این شرکتها را عاملی برای توقف ادامه روند تامین قطعه دانست سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این نامه به خبرگزاری خانه ملت میگوید هرچند مطالبات قطعهسازان به حق است اما این شرکتها همواره سر به زنگاهها مطالبات خود را مطرح میکنند.
دست قطعه سازان با خودروسازان برای آزاد کردن قیمت خودرو در یک کاسه است؟
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعهسازان باید با همراهی با صنعت خودرو از ضرر و زیان خود و خودروسازان جلوگیری کنند، افزود: همکاری قطعهسازان با خودروسازان نیز در راستای آزاد کردن قیمت خودرو با روشهایی مانند نگارش نامههای مذکور دور از ذهن نبوده و محتمل است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بازار قطعهسازان داخلی به دلیل محدودیت در واردات قطعه رونق گرفته است اما افزایش تولید در گرو پرداخت مطالبات قطعهسازان است.
خودروسازان باید با برنامهریزی مطالبات قطعهسازان را بپردازنند
وی با بیان اینکه خودروسازان باید با برنامهریزی مطالبات قطعهسازان را بپردازنند، اضافه کرد: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که از آنجا که قطعهسازان میدانند مطالباتشان از خودروسازیها با تاخیر چند ماهه پرداخت میشود، قیمت قطعات را گرانتر از بهای روز به خودروسازان میفروشند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از محورهای تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی که در مجلس یازدهم کلید خورده، بررسی دلایل عدم پرداخت مطالبات قطعهسازان توسط خودروسازیها خواهد بود.