فورد حدود دو سوم از ماشین‌های پلیس آمریکا را می‌سازد

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

مدیران فورد درخواست کارمندانش برای توقف ساخت ماشین‌های پلیس را رد کردند. پس از قتل جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس، کارمندان این خودروساز آمریکایی از مدیران خواسته بودند تا همکاری با پلیس آمریکا را متوقف کند.

مرگ جورج فلوید به موجی گسترده از اعتراض به نژادپرستی دامن زد. با بالا گرفتن ناآرامی‌ها و مطرح شدن بحث تبعیض نژادی در آمریکا، مدیران فورد همراه با دیگر خودروسازان آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که چشم بستن بر روی سیستمی که بر اساس سرکوب بنا شده باشد امکان‌پذیر نیست.

این بیانیه راه را برای کارمندان شرکت باز کرد تا این سوال را مطرح کنند که آیا همکاری با ماموران قانون کار درستی است.

علاوه بر پیشنهاد قطع کامل رابطه با پلیس، برخی هم پیشنهاد کردند که فورد فقط با اداره‌های پلیسی کار کند که روش کار خود را اصلاح کرده‌ باشند. آنها همچنین پیشنهاد کردند ماشین‌های پلیس به دوربین‌هایی مجهز شود که به طور خودکار عملیات پلیس را ضبط کند.

جیم هکت، مدیر فورد در واکنش به این پیشنهادات، در نامه‌ای به کارمندان گفت که همزمان با مخالفت این شرکت با هرگونه سرکوب سیستماتیک، فورد کار با پلیس را متوقف نخواهد کرد. هکت گفت که ماموران قانون در نشاط و امنیت جامعه نقش مهمی دارند و جهان بدون شجاعت و فداکاری پلیس‌های خوب از حرکت خواهد ایستاد.

برچسب ها:

اخبار خودرو

138
0 0