محدودیت پرداخت وجه برندگان قرعه کشی خودرو

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

فرصت برندگان قرعه کشی فروش فوق‌العاده خودروسازان برای واریز بهای خودرو در حالی به اتمام می رسد که با محدودیت تراکنش مالی برای پرداخت وجه خودرو روبرو هستند و نمی توانند بیش از 50 میلیون تومان از حساب خود را به حساب خودروساز منتقل کنند.

با نزدیک شدن به پایان مهلت دو روزه برای واریز وجه خودرو توسط برندگان قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو و سایپا، تعداد زیادی از این خریداران با مشکل سقف پرداخت مبلغ خودرو روبرو هستند و نمی‌توانند مبالغ بالاتر از 50 میلیون تومان از حساب خود را به حساب شرکت‌های خودروساز منتقل کنند. این افراد یا باید مبلغ خودرو را طی دو روز به حساب خودروساز واریز کنند و یا اینکه باید از دو شماره حساب خود برای پرداخت مبلغ استفاده کنند.

این برندگان قرعه کشی در حالی با محدودیت در واریز مبلغ خودرو روبرو هستند که طبق بخشنامه خودروسازان، اگر وجه خودرو طی 48 ساعت از اعلام اسامی برندگان واریز نشود، ثبت نام این افراد لغو و برندگان ذخیرهو جایگزین آنها خواهند شد.

این در حالی است که در پیگیری خبرنگار فارس از بانک مرکزی، در این مورد گفته شد که سقف 50 میلیون تومانی تراکنش مالی در فروش فوق العاده خودروسازان برداشته شده است.

* تماس‌های مکرر با ایران خودرو در مورد مشکل محدودیت واریز

راضیه سعیدی یکی از برندگان قرعه کشی محصولات ایران خودرو در این مورد گفت: برای خرید یک دستگاه پژو پارس در قرعه کشی برنده شدم و بابت قطعی کردن خریدم تا پایان امروز فرصت داشتم که مبلغ 79 میلیون و 700 هزار تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنم.

وی گفت: امروز که برای واریز به سایت این شرکت مراجعه کردم وقتی به درگاه پرداخت انتقال داده شدم، این پیام به من داده شد که با توجه به محدودیت تراکنش، می توانید مبلغ 50 میلیون تومان را به حساب شرکت واریز کنید و با استفاده از کد اعلامی، پرداخت بقیه وجه نیز قابل انجام خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی 50 میلیون تومان را به حساب خودروساز واریز کردم، دیگر امکان پرداخت بقیه وجه را از حسابم نداشتم و با توجه به اینکه فرصتی برای رفتن به بانک و جابجا کردن بقیه وجه به یکی دیگر از حسابهای بانکی‌ام را نداشتم تا از آن طریق واریز مبلغ خودرو را در سایت انجام دهم، به ناچار بقیه مبلغ را از کارت پسرم پرداخت کردم.

سعیدی تصریح کرد: در نهایت منتظر دریافت پیامک ثبت قطعی خریدم شدم اما چون پیامکی دریافت نکردم، برای پیگیری این موضوع با ایران خودرو تماس گرفتم که به من گفتند نباید مبلغ را با کارت فرزندت انجام می دادی و به همین دلیل خرید شما نهایی نخواهد شد.

وی افزود: بعد از چند بار تماس، یکی از اپراتورها به من گفت که تعداد زیادی از خریداران با این مشکل روبرو هستند و اغلب تماس هایی که با ما گرفته می شود به همین موضوع مربوط می شود. 

وی ادامه داد: با این وجود پس از تماس های مکرر با ایران خودرو، پیامکی مبنی بر اینکه وجه خودرو با موفقیت واریز شده است، برای من ارسال شد، اما نمی دانم با توجه به اینکه بخشی از مبلغ را از حساب پسرم پرداخت کردم، ثبت نامم قطعی خواهد بود یا خیر.

این اتفاق در حالی رخ داده که یکی از مهمترین اهداف فروش فوق العاده خودروسازان از طریق قرعه کشی، رعایت عدالت عنوان شده بود. 

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت در این مورد گفته بود: در سیستم ثبت‌نام، فروش و تحویل خودرو اصلاحاتی انجام شده است و بر اساس شعار «واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع» کار را پیش می‌بریم. 

وی گفته بود: عده‌ای به دلیل وجود نقدینگی در بازار از آشفته بازار خودرو کاسبی می‌کنند، بنابراین ابتدا باید تقاضاهای کاذب را حذف کنیم.

به گزارش فارس با توجه به اینکه مهلت واریز مبلغ خودرو در فروش فوق العاده خودروسازان دو روز تعیین شده، ضروری است تا خودروسازان، بانک مرکزی و وزارت صنعت هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند. مهلت خریداران محصولات ایران خودرو برای واریز مبلغ خودرو امروز به پایان می‌رسد و این مهلت برای خریداران محصولات سایپا نیز فردا تعیین خواهد بود. 

برچسب ها:

اخبار خودرو

173
0 0