پیش فروش خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

عزت اله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت صنعت خودروسازی، گفت: مشکلات مربوط به این حوزه لوث شده است زیرا ساختار و مدیریت در شرکت های خودروسازی با کاستی و نقصان بسیاری روبه رو است.

خودروسازی‌ها براساس اصول بنگاه داری اداره نمی شوند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیش در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروسازی‌ها به حیات خلوت دولت تبدیل شده اند، افزود: اگرچه دولت در ایران خودرو 14 و سایپا 17 درصد سهام دارد، اما 100 درصد مدیریت این شرکت در اختیار دولت بوده و در تمامی انتصابات دخالت می کند.

وی با بیان اینکه خودروسازان براساس اصول بنگاه داری اداره نمی‌شوند، اظهار کرد: از آنجایی که خودروسازان در برابر هیچ نهادی پاسخگو نیستند، بدون حساب و کتاب و به صورت گعده ای مدیر تعیین می کنند.

ضرورت راه اندازی نظام جامع تولید و توزیع

این نماینده مردم در مجلس یازدهم پیش فروش خودرو را طرحی برای سرگرم کردن مردم برشمرد و اضافه کرد: این طرح‌ها غیرعلمی و غیراصولی است، زیرا شرکت‌های خودروسازی در تمام دنیا، به دنبال مشتری برای فروش محصولات خود هستند، اما در ایران برای فروش ۲۵ هزار دستگاه خودروی بی‌کیفیت حدود ۷ میلیون متقاضی ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: مادامیکه نظام جامع تولید، توزیع، مالیات، تعرفه، بیمه، صادرات و واردات راه اندازی نشود، نمی توان به بهبود وضعیت خودروسازی امید بست زیرا الزامات هر بخش مشخص نمی‌شود.

برچسب ها:

اخبار خودرو

177
0 0