فروش خودرو در بریتانیا به کمترین میزان در 74 سال گذشته

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

بر اساس آمارهای رسمی، شماره‌گذاری پلاک خودروهای نو در بریتانیا در ماه آوریل تقریبا متوقف شد.

انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو در این کشور گفته در ماه آوریل فقط ۴۰۰۰ خودرو در سراسر بریتانیا شماره‌گذاری شد که این رقم پائین‌‌ترین میزان فروش خودرو از سال ۱۹۴۶ تا کنون یعنی در ۷۴ سال اخیر بوده است.

رقم اعلام شده در مقایسه با آوریل سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) حدود ۹۷ درصد کاهش داشته است.

علت این افت شدید فروش، اعمال محدودیت‌های پس از شیوع گسترده ویروس کرونا بوده که به بستن شدن نمایشگاهها و نمایندگی‎های خودرو منجر شد که تا کنون ادامه داشته است.

در ماه آوریل سال پیش تعداد خودروهای نو شماره‌گذاری شده به بیش از ۱۶۱ هزار رسیده بود.

این انجمن گفته ۷۰ درصد شماره‌گذاری‌های خودرو در ماه آوریل مربوط به شرکتها بوده که پیش از اعمال محدودیتها اقدام به خرید کرده بودند.

اتفاقات اخیر فقط محدود به دوره اعمال محدودیتهای قرنطینه در بریتانیا نیست بلکه با و ضعیت کنونی انتظار می‌رود امسال در مجموع فروش خودرو کاهش یابد.

انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو در بریتانیا برآورد کرده که امسال ۱/۶۸ میلیون خودروی جدید در این کشور شماره گذاری شوند؛ این تعداد پارسال ۲/۳ میلیون بود.

شیوع کرونا باعث شد حتی پیش از اعمال محدودیت‌ها تقاضا برای خرید خودرو در بسیاری از کشورها کاهش یابد؛ اختلال در تامین قطعات و چرخه حمل و نقل در کنار توقف یا کاهش تولید بر این صنعت سایه انداخته است.

بعضی از کارکنان خودروسازان بریتانیایی از این هفته به سر کار خود برگشتند اما تا بازگشت به چرخه کامل تولید راه درازی در پیش است؛ تمامی خودروسازان بزرگ بریتانیا از ماه مارس فعالیت خود را متوقف کردند.

البته وضعیت مشابهی در سایر کشورها هم دیده می‌شود.

در فرانسه هم بر اساس آمارهای رسمی، در ماه مارس شماره‎‌گذاری خودروهای نو بیش از ۷۲ درصد کاهش یافت که علت آن هم توقف تولید و اعمال محدودیتها پس از شیوع این ویروس بود.

در بعضی از خودروسازان این کشور نظیر شرکت پی‌اس‌ای که تولید کننده خودروهای پژو و سیتروئن است این رقم بالاتر بود ( ۷۳/۴۳ درصد)

خودروسازان آلمانی البته بر خلاف همتایان اروپایی خود، خط تولید خودرو را به طور کامل متوقف نکردند؛ هر چند به دلیل کاهش تقاضا، بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی از کار بازماندند.

ماه پیش (آوریل) فولکس‌واگن علاوه بر آلمان کارخانه‌هایش را در بعضی از نقاط جهان نظیر اسپانیا، روسیه آمریکا بازگشایی کرد؛ از این ماه (مه) هم قرار است تولید در آفریقای جنوبی، آرژانتین، برزیل و مکزیک هم از سرگرفته ‌شود.

برچسب ها:

اخبار خودرو

229
0 0