سدان کوچک پیشرفته شرکت آئودی

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

آئودی اعلام کرده که فروش مدل سدان از نسل جدید A3 را از تابستان امسال آغاز می‌کند. سدان A3 از نسل قبلی اسپرت‌تر شده و آئودی امیدوار است بتواند رقیبی جدی برای سدان‌های کوچک مرسدس-بنز و ب‌ام‌و باشد.

مجهز کردن ماشین‌های کوچک به فن‌آوری‌های بسیار لوکس و امکانات گران‌، فرمولی است که با مرسدس-بنز کلاس A آغاز شد. استدلال بنز این بود که مردم، مخصوصا در شهرهای اروپا، ماشین‌های کوچک‌تر می‌خواهند، اما دوست ندارند به خاطر این انتخاب، از امکانات لوکس ماشین‌های بزرگ‌تر محروم شوند.

ایده بنز درست بود و به سرعت ب‌ام‌و، لکسوس و دی‌اس هم مدل‌های لوکس مشابهی به بازار عرضه کردند. آئودی A3 تازه‌ترین ماشین در این جمع است.

آئودی جدید با وجود شباهت زیاد به مدل قبلی، اسپرت‌تر شده و به گفته کارخانه در طراحی آن از مدل‌های اسپرت لامبورگینی الهام گرفته شده است.

نسل جدید آئودی A3 از نظر فنی اشتراک زیادی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف دارد. ماشین با موتورهای مختلف بنزینی، دیزل و هیبرید-الکتریکی ساخته می‌شود. قدرت همه موتورها ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ماشین هم ۲۳۲ کیلومتر در ساعت است.

راننده می‌تواند از طریق دستورهای صوتی با ماشین ارتباط برقرار کند. علاوه بر نمایشگر ۱۰ اینچی می‌توان یک نمایشگر ۱۲ اینچی کاملا دیجیتال هم برای روبروی فرمان سفارش داد.

قدرت پردازش اطلاعات توسط هوش مصنوعی ماشین نسبت به قبل ده برابر شده و ماشین می‌تواند از طریق اینترنت با ابزارهای هوشمند دیگر نظیر چراغ‌های راهنمایی و پارکینگ‌های هوشمند ارتباط برقرار کند. همچنین بخش‌هایی از ماشین را می‌توان از طریق تلفن همراه کنترل کرد.

قیمت پایه آئودی A3 سدان ۲۷ هزار و ۷۰۰ یورو (حدود ۳۰ هزار دلار) است.

برچسب ها:

اخبار خودرو

202
0 0