شاسی‌بلند تویوتا و سوبارو

به نقل از سایت اخبار خودرو :
 

سوبارو از کانسپتی رونمایی کرده که ایده‌ای از ظاهر شاسی‌بلند جدیدش را نمایش می‌دهد. این کانسپت که شرکت هنوز برایش نامی انتخاب نکرده، مبنای ساخت شاسی‌بلند کوچک الکتریکی خواهد بود که سوبارو و تویوتا به طور مشترک در حال ساخت آن هستند.

سوبارو و تویوتا به تازگی اعلام کرده‌اند که این ماشین الکتریکی را در "چند سال اول دهه ۲۰۲۰" به بازار عرضه خواهند کرد. بعد از این شاسی‌بلند، یک ماشین بزرگ‌تر هم بر روی همین پلتفرم ساخته خواهد شد.

سوبارو از آخرین کارخانه‌هایی است که به موج ساخت ماشین‌های الکتریکی می‌پیوندد. این شرکت می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ می‌خواهد چهل درصد از محصولاتش موتور الکتریکی داشته باشد و تا سال ۲۰۵۰ می‌خواهد تولید دی‌اکسید کربن محصولاتش را ۹۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ کاهش دهد.

از سوی دیگر تویوتا با تردید به ماشین‌های الکتریکی نگاه می‌کند. این شرکت معتقد است که ماشین‌های هیبرید و ترکیب موتور الکتریکی با موتور درون‌سوز انتخاب بهتری است و همزمان به دنبال توسعه فن‌آوری ماشین‌های هیدروژنی است.

با این حال بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن نمی‌خواهد به طور کامل کنار بایستد. پروژه مشترک با سوبارو به این کارخانه فرصت می‌دهد تا از بازار ماشین‌های الکتریکی مخصوصا در چین و اروپا سهمی داشته باشد.

برچسب ها:

اخبار خودرو

170
0 0